Trailer för Kingdom Eighties
Kingdom Eighties är en updatering av den klassiska pixel-art spelserien Kingdom från Raw Fury. Kingdom Eighties utspelar sig i alla favorit decennium, 80-talet maxat med BMX cyklar, sommarläger och amerikansk sekvoja skog. I trailern får vi följa vår hjälte som jagas genom skogen av ett av monstren från spelet. Han hinner dock precis fly innan monstret har en chans att ta honom.
Arbetsgrupp: Kingdom Eighties – Trailer
Spelstudio/ Spelförläggare
Fury Studios / Raw Fury
Speltitel
Kingdom Eighties
Produktionsbolag
Brikk
Regissör
Samuel Fast Hurtigkarl
Producent
Samuel Fast Hurtigkarl
Lead Animator
Redoad Syed
Animation
Danila Mikhailov
Kyrylo Novikov
Darya Skripka
Marilou Botta
3D Generalist
Joakim Areschoug
Compositing
Sven Ahlström
Joakim Areschoug
Samuel Fast Hurtigkarl
Josef Andersson
Karaktärsdesign
Hennie Monclair
Marisha Aulbekova
Bakgrundsartist
Igor Piwowarczyk
Storyboard
Johannes Edwardsson
Animatic
Samuel Fast Hurtigkarl
Manus
Samuel Fast Hurtigkarl
Raw Fury
Ljuddesign
Magnus Walterstad
Dennis Filatov
Musik
Dennis Filatov
Hur vi skapade trailern för Kingdom Eighties
Kingdom Eighties trailern är animerad i en klassisk 80-tals animationsstil. Det är en blandning av 3D- och 2D animation där alla karaktärer är traditionellt animerade. Cykeln är en 3D rendering och alla bakgrunder är målade i 2D och sen är 2D lagren placerade i en 3D-rymd.
Nyckelbildrutor för Kingdom Eighties trailer
Nedan kan ni se hur tre nyckelbildrutor ser ut i en av scenerna i våran trailer. Dessa tas fram av våra animatörer tidigt i processen och används sedan när vi klipper animatic för att förstå mer i detalj vad som skall hända i filmen.
Processbilder för bakgrunderna
Här är två process bilder från en av våra brakgrunder, den övre svart vita bilden är en layout av scenen och i den undre har vi börjat lägga till lite färg för att hitta rätt stämning i scenen. När vi har en layout för en scene så kan animatörerna börja skissa ut rörelserna.
Nedbrytning av ett antal scener
På bilderna nedan kan man se olika uppdelningar av några scener. Alla scener är uppdelade i en 3D-rymd för att skapa en parallax effekt när kameran rör sig i X, Y och Z. När vi byggt upp scenen med bakgrunds elementen så placerar vi ut våra karaktärs animationer och skapar kamera animationerna.