En nostalgisk resa med ett viktigt budskap
Vi har nyligen haft den stora glädjen att skapa en animerad reklamfilm för ett nytt RS-vaccin, i samarbete med Colony Post Production och byrån McBride. Vår uppgift var att skapa något som skulle fånga känslan av animationer från 70- och 80-talet – precis som de klassiska serierna ”Farbrorn som inte ville bli stor” och ”Kalles klätterträd”.
Eftersom kampanjen riktar sig till personer över 60 år, ville vi skapa något som både kändes tryggt och bekant. Det blev ett spännande projekt som väckte massor av nostalgi hos oss, och vi är riktigt stolta över resultatet!
Kampanjen innehåller både film och printannonser och vi hoppas att den når fram med sitt viktiga budskap om vikten av RS-vaccination.
Arbetsgrupp 2D Animation: Vaccin.se – RS smitta
Produktionsbolag:
Colony Post Production
Brikk Animation AB
Reklambyrå:
McBride
Kund:
GSK vaccin
Exekutiv Producent:
Sofia Bohman
Art Director
Björn Johansson
Illustration:
Björn Johansson
John Göransson
Animation:
Daria Skripka
Compositing:
Björn Johansson
Sound and music:
Colony Post Production
Process





Relaterade projekt

Do try this at home
Reklamfilm för IKEA och deras nya koncept "Do try this at home" regisserad av Filip Nilsson. Vi fick möjligheten att hjälpa vännerna på SWISS med att utveckla 2D scenerna med Mamman och pojken. Utöver det så skapade vi alla 2D effekterna som återkommer genom reklamfilmen.
Linea Mini Nordic Edition
La marzoccos nya reklamfilm för deras La Marzocco La Linea mini 2023 Special edition kaffemaskin.
Leif GW Persson
Traditionelt animerad reklamfilm för Tegner Spirits and Wine fortsatta samarbete med Leif GW Persson. I filmen får vi Följa GW på en resa runt de olika platserna där man kan tänkas att hans drycker kommer ifrån.