Sellpy – Second hand
För Sellpys räkning skapade vi en digital kampanj för sociala medier. I arbetet ingick att vidareutveckla konceptet och ta fram tre filmer tillsammans ett illustrationsmanér som kunde användas i övriga delar av kampanjen.
Kampanjen har ett sago tema, där vi låter animationer to plats i en något skurvad visuell värld. Vi får följa tre stycken animerade djur som hjälper tittaren att förtrollas av budskapet: hållbarhet, unika fynd & enkelhet.
Arbetsgrupp: Sellpy – Second hand online
Produktionsbolag
Brikk
Creative director
Brikk / Samuel Fast Hurtigkarl
Regissör
Sebastian Ringler
Kund
Mattias Alfborger, Art Director
Philip Arvidson, Creative Director
Hanna Wärman, Project Manager
Storyboard
Sonya Filimonova
Animation
Julia Krummenacher
Kyrylo Novikov
Danila Mikhailov
Emil Börner
Illustration
Linn Fritz
Compositing
Samuel Fast Hurtigkarl
DOP:
Daniel Gustafsson
B FOTO:
David Gylije
BELYSNINGSMÄSTARE:
Joakim Strömberg
STYLIST:
Anna Sundelin
SET DESIGNER
Sarah Hurtigkarl
MAKEUP ARTIST
Josefine Golan
REDIGERING
Sebastian Ringler
GRADE
Jonathan Qvist
MUSIK
Sebastian Ringler
LJUD DESIGN
Sandra Karlsson

Tillvägagångssätt
Reklamfilmerna är producerade av produktionsbolaget Brikk i Stockholm. Illustrationen är skapad av Linn Fritz och all animation är traditionellt animerad.
Sellpy – Uniqueness



Sellpy – Environment



Sellpy – Convenience



Relaterade projekt

Extra allt
Fira jul med Cervera! Tillsammans med vännerna på Ca/Bom fick vi vara med och ta fram Cerveras Julfilm för 2021.
Johan Rockström
Vi fick förfrågan av Johan Rockström att regissera och producera uppföljningen till hans senaste Ted Talk, som han gjorde för tio år sedan.
100% God smak
Färgstark och lekfull reklamfilm i Stopmotion för Estrellas nya lätta chips med 30% mindre fett som kommer i tre goda smaker. Estrella, mindre fett men med hundra procent god smak.