Burberry X Minecraft butikskoncept och digital kampanj
För Burberry X Minecraft samarbetet fick vi äran att ta fram det visuella konceptet för sociala media kampanjen och butikerna. Vi regisserade och producerade flertalet animerade filmer där butiksbesökarna får uppleva den visuella värld som Burberry och Minecraft har skapat tillsammans.
Filmerna spelas i butiken på gigantiska skärmar på väggar golv och tak under november måndag. I skyltfönstren på flaggskepp butikerna så fungerar även de animerade filmerna som gigantiska inramning till klädkollektionen. Vi tog även fram marknadsföringsmaterial för sociala medier och press utskick. Materialet används även flitigt på Burberrys hemsida.
Arbetsgrupp: Burberry X Minecraft
Brikk Team
Produktionsbolag
Brikk
Exekutiv producent
Samuel Fast Hurtigkarl
Regissör
Kevin Olberg
Animation
Kristian Andersson
Compositing
Sven Ahlström
Mojang Team
Lead Producer
Tim Mardell
Art director
Johan Aronsson
Creative Strategist
Emily Orrson
Burberry Team
Hugh Charrington
Joe Brett
Samuel Davies
Jack Smith
Cynthia Onwordi
Manuela Ballestri
Isabelle Wuilloud-Aguas
Seema Kukadia
DLC: Burberry: Freedom to Go Beyond
Konceptet hämtar sin inspiration från slow-tv och naturfotografering, där tittaren får chansen att uppleva den vackra värld som skapats i ett långsamt tempo. Då och då vaknar världen till liv och en humla surrar förbi. Filmerna syfta är att dels fungera som en backdrop i butiken men även tease till vad Burberry: Freedom to Go Beyond DLC har att erbjuda spelarna.
Utöver kampanjen och klädlinjen, gjorde Burberry X Minecraft en ny DLC, ”Burberry: Freedom to Go Beyond”, med fyra unika platser och 15 Minecraft-skins. Äventyret är en fartfylld resa in i det okända, som låter spelaren utforska fyra förrädiska domäner.
Minecraft X Burberry Butikskoncept
Det visuella konceptet togs ut i sju flaggskeppsbutiker världen över, alla med unika variationer. Inne i butiken får du komma in i Minecraft X Burberrys värld, med skärmar som tar över större delen av platsen så besökarna får möjligheten att fullt engagera sig i konceptet och uppleva den nya klädlinjen.
Locations:
New York Spring Street.
United Kingdom: London, Regent Street.
China: Shenzen Bay.
Japan: Tokyo, Omotesando.
Korea: Seol.
Taiwan: Taipei.